הילדים של חורף 2015 – בובי פורטיס; פוסט אורח מאת ג'ון דו

בתחילת השנה שעברה התחלתי לעקוב אחרי ליגת המכללות. הימים היו ימי ההייפ של דראפט 2014. וויגינס ופארקר בדיוק הגיעו לקנזס ודיוק בהתאמה וכולם ציפו שיובילו אותם לגדולה, כולם חיכו וציפו לעונה השנייה של מרכוס סמארט, וג'וליוס ראנדל הגיע לקנטאקי בשביל לבנות את מגדלי התאומים של קנטאקי, רנדל & קאולי סטיין (שהשלימו אחד את השני בצורה מצויינת, אבל זה כבר מתאים לסיפור אחר).

ואז הליגה החלה ושחקנים חדשים התגלו, כדוגמת ג'ואל אמביד הנהדר ששיחק אצל ביל סלף בקנזס, וההייפ של שחקנים אחרים ירד בצורה דרסטית (אנדרו וויגינס, אני מדבר אליך) והם התגלו באמת.

הזמן עבר וחלף, ואני נדבקתי בחיידק המכללות, ולקראת דראפט 2014 אני לא אגזים אם אומר שלפחות את מחצית מהשחקנים (ששיחקו במכללות) שהיו בדראפט הזה אני כבר הכרתי.

הדראפט עבר, השחקנים החלו להתאמן בקבוצותיהם, הליגה נפתחה (ובינתיים דראפט 2014 נראה כאחד המקוללים בהיסטוריה עם פציעות שלא נגמרות של שחקניו), שחקנים חדשים הגיעו לליגת המכללות, וביחד עם השחקנים שנשארו שנה נוספת, נוצרה רשימה חדשה של שחקנים שינסו להגיע לליגה בדראפט 2015, ובינתיים, היא נראית עמוקה וטובה יותר מרשימת השחקנים של דראפט 2014.

רוב אוהדי ה-NBA כבר שמעו על שחקני מכללות שיגיעו בדראפט הקרוב לליגה כמו ג'אליל אוקאפור, עמנואל מודיאי וקארל טאונס (שסיפורם גם הוא יסופר, אולי על-ידי ואולי ע"י מישהו אחר), אבל אני פה בשביל לדבר על השחקנים הפחות מוכרים לקהל אוהדי ה-NBA.

האם שמעתם פעם על ג'סטין ווינסלו, ה-SF המצויין של דיוק, וכנראה אחד ה-SF הטובים ביותר בדראפט הזה, אם לא הטוב שבהם?

אולי על ד'אנג'לו ראסל, ה-SG של מכללת אוהיו סטייט, שנותן עונת פרשמן אדירה, עם ממוצע של 19.4 נקודות, כשבחמשת משחקיו האחרונים הוא קולע 21, 27, 33, 22 ו-18 נקודות בהתאמה, ושהוא ככל הנראה ה-SG הטוב ביותר שייצא מדראפט 2015?

ומה אם ראקים כריסטמס, ה-PF המצויין של מכללת סירקיוז, שאחרי 3 שנים שבהן לא הצליח להגיע לממוצע של 6 נקודות למשחק, העונה הוא פשוט אדיר, עם ממוצע של 18.4 נקודות ו-9 ריבאונדים למשחק?

ומה אם השחקן שאני אכתוב עליו היום, בובי פורטיס, ממכללת ארקנסו?

אם התשובה שלכם על הכל היא לא, המשיכו לקרוא, ותגלו עולם שלם שמסתתר מתחת לעיני אוהד ה-NBA הישראלי הממוצע, של סיפורים קשים, נרטיבים מרגשים ופריצות מדהימות {ע"ע ראקים כריסטמס}.

אם התשובה שלכם היא כן על כל השאלות, אתם מוכנים ומזומנים לקראת המרץ' מדנס ודראפט 2015, אפילו את האלמונים שבאלמונים אתם מכירים, ואתם יכולים להמשיך הלאה.

המטרה שלי בפוסט הזה היא שתכירו עוד סיפור על שחקן יוצא מגדר הרגיל, שגיליתי השנה במקרה, כשעברתי על אחד מהמוק דראפט באחד מהאתרים השונים.

השחקן הזה הוא, כמו שאמרתי מקודם, הוא בובי פורטיס, ה-PF של מכללת ארקנסו.

פורטיס, הוא רק אחד מאותם כמה שחקנים, שעושים העונה עונת פריצה גדולה, ובעונתו ה-2 בליגה כסופמור הוא מעמיד ממוצע של 17.7 נקודות ו-8.5 ריבאונדים למשחק, וזה כשבשנה שעברה הממוצעים שלו היו 12.3 נקודות ו-6.8 ריבאונדים למשחק.

אבל לפני שנצלול לסטטיסטיקה ונשחק בתור סקאוטים, הנה כמה נתונים יבשים בשביל שנכיר קצת את השחקן שאנחנו עומדים לבדוק.

גבוה מעל כולם? בובי פורטיס

שם: בובי פורטיס.

תאריך לידה: 10.2.95 {בן 20}.

קולג': ארקנסו.

כיתה: סופמור.

עמדה: PF.

גובה: '10.5 6' פיט {משהו בסדר גודל של 2.11}.

משקל: 235 פאונד {סדר גודל של 107 ק"ג}.

מוטת ידיים: '1.5 7' פיט.

אלה הנתונים החשובים שלו מהשנה שעברה {עוד שנייה נגיע אל השנה}:

ב-27 דקות לממוצע למשחק, הוא קלע 12.3 נקודות, אסף 6.8 ריבאונדים, מסר 1.5 אסיסטים, עלה ל-1.6 בלוקים, וחטף 1.0 פעמים למשחק.

את הנקודות שלו הוא קלע באחוזים האלו:

53.7% מהשדה.

27.3 מהשלוש.

73.7 מהעונשין.

ומה קורה השנה?

הנה מה שבובי "פאקינג" פורטיס עשה השנה:

ב-29.3 דקות למשחק, הוא קולע 17.7 נקודות, אוסף 8.8 ריבאונדים (כשבשלושת המשחקים האחרונים הוא אסף יותר מ-10 ריבאונדים בכל משחק), מוסר 1.0 אסיסטים למשחק, עולה ל-1.3 בלוקים למשחק וחוטף 1.0 פעמים במשחק.

אבל הסטטיסטיקה הזו היא קצת כמו ביקיני . מספרת המון אבל מסתירה את מה שחשוב , ומה שחשוב זה יכולות המשחק של פורטיס, שלא תמיד משתקפת ב-100% בסטטיסטיקה.

אז מה היכולות של הפורטיס הזה?

הנה הן:

אתלטיות-קודם כל יש לו סייז מעולה (גובה של 2.11), ומשקל טוב (107 ק"ג( עבור PF  ב-NBA.

הוא יודע להשתמש במוטת הידיים האדירה שלו בשביל לעשות מהלכי הגנה, הגנת הפוסט אפ שלו טובה, נייד מאוד, יש לו משחק רגליים מעולה לענק שכמוהו, ויש יש לו תנועה טובה לצדדים.

יד רכה מהמיד ריינג'- זריקות במרחק של 3-17 פיט מהסל הוא קולע ב-41.3%.

טכניקה לא רגילה אבל טובה מאוד מהמיד ריינג'. הוא יכול גם להפוך לסוג של סטרץ' פור במכללות {ואולי גם ב-NBA} ולעשות נקודות גם מקו השלוש, אבל צריך לשמור על עקביות בזה.

הוא גם יכול לפתח התמודדות עם קצב משחק מהיר בקטע של ניידות ובזריקות.

יד רכה ליד הטבעת- לא קופץ מצויין, אבל בעל טאצ' מעולה בשתי הידיים.

יכול לסיים מכל זווית בצבע. בסך הכל, קולע ב-60% ליד הטבעת. יכול ומפתח ג'אמפ הוק אמין בזמן. הוא מסוגל לספוג מכות בפלג הגוף העליון שלו.

פוטנציאל להיות רול פלייר- IQ כדורסלני מצויין בשני צידי המגרש, מגן קבוצתי, מוסר ומשתף את חבריו לקבוצה, משקיע את כל כולו במשחק ומגן מאוד תחרותי. מהבחינה האתלטית הוא כבר עכשיו מוכן ל-NBA . ריבאונד התקפה בשנה שעברה-3.4 ריבאונד התקפה ל-40 פוזישנים.

משחק פוסט אפ- אני אנסח את זה ככה. לבחור יש משחק פוסט אפ יוצא מן הכלל. גם כשנפגש עם אחד מה-PF  הטובים במכללות, דמיאן ג'ונס, הוא חיסל אותו בקלות מתחת לצבע. 32 נקודות מול 14 של ג'ונס , כשלפורטיס 11 ריבאונדים ו-4 חטיפות מולו , ואת הנקודות הוא קלע בחלוקת הזריקות הזו:13-18 מהשדה. תשפטו בעצמכם איך הוא היה.

לצערי , לא הספקתי לראות אותו יותר מידי העונה אז אני לא אוכל לדבר על הבעיות שלו , כי יכול להיות שחלקן הוא כבר שיפר ותיקן אותן.

ועכשיו לשתי השאלות החשובות , האם הוא מתאים ל-NBA , ואם כן לאיזו קבוצה הוא הכי מתאים?

לדעתי, כבר היום הוא יכול לשחק ב-NBA. משחק פוסט אפ מעולה, עם סייז מצויין ל-PF (גובה כמו של טימי), מוסר מצויין וקבוצתי, יד רכה מהמיד ריינג' עם אופצייה לפתח צליפה משלוש, מגן טוב מאוד ושליטה מעולה בשתי הידיים.

פה אתם יכולים לראות את סרטון הסקאוטינג שעשו בשבילו בדראפט אקספרס לקראת השנה הזו-

לדעתי, הוא הכי מתאים לשתי קבוצות, סן אנטוניו ואטלנטה הוקס. לא מפתיע שאלו דווקא הקבוצות שמוסרות המון ומאמניה היו/עדיין חלק מסן אנטוניו ספרס. אני לא יודע למה, אבל לדעתי הוא יותר מתאים לספרס. פורטיס מזכיר לי את טימי והוא יכול להשתלב מצויין בקונצרט של פופוביץ' (ואם כבר מדברים על מוזיקה ופורטיס , ב-14 למאי השנה יש הופעת איחוד של פורטיסחרוף , ממליץ) ויכול להמשיך את השושלת האימתנית של הספרס (קוואי היה אבן הפינה הראשונה לספרס החדשה, פורטיס יכול להיות האבן השניה, וכולי תקווה שעד שטוני פארקר יפרוש ביופורד יימצא בדראפטים הקרובים את אבן הפינה השלישית לשושלת הבאה של הספרס).

למי שיש ביקורות, שאלות בנושאי המכללות והדראפט, הערות והארות מוזמן לרשום בתגובות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על הילדים של חורף 2015 – בובי פורטיס; פוסט אורח מאת ג'ון דו

  1. גיל הגיב:

    תודה.
    אפשר עוד כתבות כאלה על פרוספקטים ויותר מאשר השחקנים המוכרים שהזכרת.

  2. גאנדי הגיב:

    פורטיס משוגע

  3. פינגבאק: מודדים את החום במזרח – חלק 2 | מרגישים NBA

כתיבת תגובה