בלאט – כן או לא?

העלייה של קליבלנד לגמר המזרח העלתה את הרמה של הדיון על דייוויד בלאט בקליבלנד. האם מדובר במאמן על? כזה שהצליח בכל רמה שבה שיחק? או שמדובר בסקוט ברוקס למתקדמים? מאמן שניצל את העובדה שיש לו את השחקן הכי טוב בעולם שמשחק בקונפרנס הכי חלש בהיסטוריה? האם צריך לזכור לו את פיאסקו הטיים אאוט או אולי ללמוד לשחרר ולפרגן?

היום בצהריים באחת מבין שלל קבוצות הווטסאפ שיש לי על NBA, התפתח דיון מעניין ודי מייצג לכל התופעה הזו של דייוויד בלאט בקליבלנד, ביני לבין שלושה מחבריי, והדעות שהוצגו שם נראו לי הרבה יותר מעניינות מפוסט שאני הייתי כותב (מה שבטח היה קורה) מנקודת המבט שלי בלבד.

רקע קצר:

גרונדוורק עוקב אחרי הליגה כבר כמה שנים, קצת פחות באדיקות ממני אבל בהחלט יודע מי נגד מי. עם זאת, יש לו נטייה לשכוח שמות ותאריכים. אתם תראו כבר בעצמכם. בלי קשר, בחלק מההודעות אנחנו פונים אליו כרועי.

ביטון ויותם תמיד היו בלופ אבל נכנסו ממש לעניינים העונה, כשבלאט הגיע לליגה.

ואני, אני סתם חנטריש שכותב על NBA. דרך אגב, את רוב ההודעות פה חברה שלי כתבה בפועל כי אני נהגתי כל הזמן.

הויכוח הזה מובא אליכם As is, כמו שהוא קרה בווטסאפ, עם כל הפרובינציאליות, האנטי-פרובינציאליות, הרפרנסים לריאל מדריד וכל מה שהיה שם. רק בוצעו מספר תיקוני הגהה כדי שאנשים נורמלים יוכלו לקרוא.

תבלו:)

כמה הוא גדול? אם בכלל? דייוויד בלאט

כמה הוא גדול? אם בכלל? דייוויד בלאט

13:21 – גרונדוורק: אני עדיין מסרב לפרגן לבלאט אבל אם הוא לוקח את הגמר אני חוזר בי…

13:23 – יותם: תפרגן. 2-4 על שיקאגו,0-4 על אטלנטה. להזכירך, אחרי הפציעה של לאב לא האמינו שיעבור את שיקאגו. איכשהו דילדובה או איך שלא קוראים לו, תומפסון, מוזגוב ושאמפארט ענקיים.
אתה אנטי ציוני.

13:24 – ביטון: למה מסרב לפרגן רועי? חייב להיות לו חלק, אפילו אם לא כמו החלק שהיה לו באליפות אירופה (שזה ברור).

13:27 – יובל: ברור שמגיע לו קרדיט, השאלה היא אם לברון יחליט שזה מספיק בשביל להישאר.

13:28 – גרונדוורק: המעמד של המאמן ב-NBA זהה למעמד של המאמן בפרמייר ליג מול הג'נרל מנג'ר…דוגמא טובה זה המאמן הפיליפיני של מיאמי. לקח אליפויות (אפילו 2?) ועדיין אף אחד לא יודע את השם שלו בדיוק…בשביל להיות פיל ג'קסון או פט ריילי צריך להרוויח את זה.

13:29 – יובל: לא מסכים, לדוק ריברס יש אליפות אחת והוא נחשב ממש טוב. פשוט בלאט בסיטואציה חד פעמית..אף פעם לא היה מישהו כזה. אם הוא מצליח זה בזכות לברון ואם הוא מפסיד זה באשמתו שלו.

13:31 – גרונדוורק: ואתה יכול להשוות בין הביקורות על בלאט לדוק? כמו שאמרת הוא נכנס לסיטואציה שיש לו רק מה להפסיד לכן אני מתקשה לפרגן לו.

13:32 – יובל: אני חושב שהוא מוציא את המקסימום מהסיטואציה.

13:33 – גרונדוורק: אסור לשכוח את הטיים אאוט הזה..העולם היה מדבר אחרת לגמרי אם לא העוזר שלו..זה פסיכי.

13:42 – יותם: לא חושב שיש לו רק מה להפסיד. מאמן רוקי שמקבל קבוצת גלאקטיקוס ומביא אליפות בשנה ה-1, כשאחד מהכוכבים נפצע וכשכל הפרשנים ניבאו רעות אחרי הפציעה. הוא שובר שיאים, רואים שזו קבוצה מאומנת, זה הרי לא רק לברון.
וגם בתולדות הספורט, היו קבוצות גלאקטיקוס שקרסו. זה שיש כוכבים לא מבטיח תארים.
אם הוא יביא אליפות זה הישג פסיכי. גם ג'יימס אמר כשהגיע שזו תהיה שנת בנייה ושצריך סבלנות.
אז אם יביא השנה כבר, זה הישג עצום.

13:44 – יובל: אני לא חושב שהוא ייקח אליפות.

13:48 – יותם: אני חושב שכן. אבל גם אם לא ייקח ויהיה צמוד בגמר, זה לא רע בכלל לשנה הראשונה ועם פציעה של לאב.

13:51 – יובל: יש מצב..הפציעה של לאב זה קטע מעניין, כי הם פיתחו זהות בלעדיו שהם לא היו מפתחים איתו. תומפסון משחק הרבה יותר דקות ומביא להם דברים שלאב לא מביא (ריבאונד התקפה והגנה בעיקר). באיזשהו מקום נראה כאילו הם יותר חזקים בלעדיו.

גרונדוורק: ברגע שלברון חתם (וזה קרה לפני החתימה של בלאט) כולם ידעו שהם אוטומטית מועמדים לאליפות. חוץ מסן אנטוניו המזדקנת אין בליגה טריו כמו לברון, ארווינג וורז'או ואז עוד הוסיפו את לאב וסמית' וזה כבר גלאקטיקוס. באמת שכל מאמן שהיה מגיע היה יכול רק להיכשל.

14:09 – יותם: לברון חתם שלושה שבועות אחרי בלאט.
ועדיין גלאקטיקוס שווה לתחת לפעמים, זה לא אומר כלום. ועובדה שהם בגמר המון בזכות שחקנים פחות בולטים שהתעלו. אחרת למה צריך בכלל מאמן? קבוצות פשוט יבנו גלאקטיקוס ויקחו את כל התארים. עובדה שזה לא קורה ודווקא קבוצות גלאקטיקוס קורסות. וזה הקושי של מאמן בלקבל קבוצה כזאת, צריך לנתב את כל האגו ולשלוט במה שקורה.
לנווט הכל.
הוא ענק.
תפרגן.

14:10 – ביטון: רק עניין הטיים אאוט רועי, ברור שמיליונים זוכרים ויזכרו לו בעיקר את זה, אבל זה מטורף בדיוק כמו שאם מוריניו לא היה מנצח משחק אחד (הגמר) – הוא לא היה מגיע לאן שהגיע, או אם רייס לא היה קולע את הסל בגמר הוא לא היה מרוויח היום 5 מיליון דולר ברוסיה אלא לומד את חילופי ההגנה של ראשל"צ. הרבה מהספורט זה רגעים שאם לא היו קורים הכל היה אחרת, אי אפשר להיטפל לרגע אחד כזה.

גרונדוורק: אולי חתימה רשמית הייתה אחרי אבל ידעו את זה לפני…בכל מקרה אתה עכשיו אומר הכל כי זה דייוויד בלאט אבל את המאמן של אטלנטה, לדוגמא, אתה לא מכיר בשם וזה אומר כמה המאמן זניח..אטלנטה זו קבוצה של מאמן. קליבלנד משחקת בלי טביעת אצבע של מאמן.

14:12 – יותם: לא זכור לי שהקבוצה של קרלוס, זידאן, בקהאם, רונאלדו, ראול ופיגו לקחה יותר מדי תארים. לפי הגישה שלך זה ברור שהם יקחו טרבל כל שנה, הרי יש להם את פיגו, זידאן, בקהאם ורונאלדו, מה הבעיה לזכות בהכל כל שנה?
זו לא חוכמה הרי.
זה קל.
יש להם מפלצות.
ועובדה – הם לא זכו בכלום.

לא מסכים איתך.
אז מה אם אטלנטה היא קבוצה של מאמן? יש תקן לקבוצה אחת בליגה שרואים עבודה של מאמן? אין תקן ל-2-3?
ההגנה של קליבלנד מעולה, וכמו שבמכבי הוא ידע לשלוף שחקנים מפתיעים ברגעים המכריעים, זה בדיוק ככה בפלייאוף, כל משחק יש שחקן אחר שתורם משמעותית.

לא תמיד קבוצות כוכבים מתחברות. דייוויד בקהאם בריאל מדריד.

לא תמיד קבוצות כוכבים מתחברות. דייוויד בקהאם בריאל מדריד.

14:13 – גרונדוורק: תהיו אובייקטיביים, תבחנו אותו מול מאמני NBA אחרים.

ביטון: בואו נסכם שלבלאט מגיע ח"ח אבל הוא לא זכאי אפילו לרוב הקרדיט.

יותם: קרדיט? איזה קרדיט?

14:14 – ביטון: על אליפות המזרח נגיד.

יותם: רק כותשים אותו כל העונה.

יובל: אני מסכים עם ביטון.

יותם: הוא המאמן שמקבל הכי מעט קרדיט בכל הליגה. כל מה שהוא עושה אומרים שזה לברון.

יובל: בוא נראה מה הם שווים בגמר, מול יריבות ראויות.

14:15 – יותם: על מה אתם מדברים? שיקאגו ראויה. אטלנטה ראויה.

יובל: אני מדבר על קבוצות במערב. לא בטוח שקליבלנד עוברת סיבוב במערב.

14:16 – ביטון: יותם תקרא שוב את מה שכתבתי.

רועי יש כנראה כמה וכמה מאמנים שמגיע להם פרגון, זה לא אומר שהם מאמן העונה או שהם סחבו את הקבוצה שלהם לבד על הגב. סה"כ אומרים שבלאט עושה עבודה טובה.

14:17 – יותם: קליבלנד עוברת סיבוב במערב. יותר טובה מקליפרס, יוסטון, ממפיס. הגזמה להגיד שלא היו עוברים שלב.

גרונדוורק: בשביל לקבל קרדיט זה לא מספיק לעמוד בציפיות, צריך להתעלות עליהן והציפיות מההתחלה היו להגיע לגמר..אם הוא ייקח אליפות זה כבר כבוד שאי אפשר לקחת.

14:31 – גרונדוורק: בינתיים במאני טיים הוא נכשל..אם זה הטיים אאוט ואם זה ההחלטה לא לתת ללברון לזרוק כדור אחרון מול שיקאגו..הוא קבע משהו והפכו אותו לסמרטוט.

יובל: אני בנהיגה אני אענה לך על כל זה עוד כמה דקות יותם.

14:55 – ביטון: רועי הדעה שלך זו הדעה שלך והיא סבירה לדעתי. אני בכל זאת מתרשם כי אני חושב שהוא עבד קשה בשביל זה.
ואגב, הנה מה שיש עכשיו באתר של ערוץ הספורט.

(ביטון מעלה בקבוצה את הכותרות הפרובינציאליות של ערוץ הספורט)

14:59 – יובל: יותם הפערים בין המזרח למערב העונה הם מטורפים. קשה לראות את זה כי בסופו של דבר זה קונפרנסים מקבילים, אבל במשחקים רואים את הפער. הקצב של המשחק במשחק הרביעי בין גולדן סטייט ליוסטון היה מדהים. קליבלנד לא בנויים לקצב כזה. אני באמת חושב שמול יריבות מהמערב היה להם הרבה יותר קשה, וזה עוד בלי להזכיר את זה שגם היריבות שלהם במזרח היו בחלקן פצועות (גאסול, קארול, קורבר).
לגבי בלאט, הוא לא סמרטוט וגם לא ענק. זה איפשהו באמצע, כשאני חושב שזה יותר לכיוון השלילי.
לברון הוא המנהיג של הקבוצה הזאת, והוא זה שצריך לקבל את רוב הקרדיט (גם בהפסדים דרך אגב, למרות שיפילו את זה על בלאט אם הם יפסידו).

photo

עובדה שבמהלך העונה בלאט זנח את השיטה ההתקפית שהוא רצה להביא ועבר לבידודים של לברון וקיירי. אפשר להסתכל על זה משני כיוונים. הראשון הוא איזה סמרטוט הוא, איך הוא ויתר על הרעיונות שלו. השני הוא איזה גאון הוא, איך הוא יודע להתאים את הכשרון לשיטה. כשזה מצליח מסתכלים על זה מהכיוון החיובי, כשזה לא מצליח מסתכלים על זה מהכיוון השלילי.
בגמר מול גולדן סטייט (כנראה) נראה אם זה באמת יצליח. אני לא מאמין.

15:05 – ביטון: יאללה, רבותיי, הימורים:
אני אומר 2-4 ווריורס.

יובל: הלב אומר 1-4. הראש אומר 3-4 גולדן סטייט. נראה לי אני הולך עם הראש.

15:08 – יותם: 4-3 קליבלנד. על אפכם ועל חמתכם.

גרונדוורק: 2-4 קליבלנד..יש לי הרגשה כאילו קליבלנד לא מתרגשים מהמעמד והניסיון ינצח.

15:09 – יובל: איזה ניסיון? רק לברון היה שם בגמר.

יותם: רועי? ממתי אתה קליבלנד?

גרונדוורק: לא באמת..0-4 גולדן סטייט

יותם: מעולה לי..זה יעצים את ההישג שלי.

15:10 – יובל: תשמע יותם אם אתה לוקח זה באמת מדהים. פשוט אני לא רואה אף קבוצה מנצחת את גולדן סטייט 4 מתוך 7. בטח כשגולדן סטייט עם יתרון ביתיות.

ביטון: הלוואי שיותם ייקח.

15:14 – יותם: אני חושב שאתם מגזימים. 0-4? לא היו עוברים שלב במערב? מבין שהם פייבוריטים ושהם אדירים (גולדן) אבל מפה ולמה שאתם אומרים.

15:18 – גרונדוורק: זה נטו הימור. אני לא כזה אופתע אם קליבלנד יקחו בסופו של דבר זה ספורט ולברון השחקן הטוב בעולם.
ולקרי יש הזדמנות להוכיח אחרת…

15:19 – יותם: הם היו לוקחים אליפות תיכונים בארץ? או שגם זה לא?

יובל: מה פתאום. בליך חיות.

גרונדוורק: אין מצ'-אפ לבריסקר.

פוסט זה פורסם בקטגוריה פלייאוף המזרח, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על בלאט – כן או לא?

  1. שרון לוינסון הגיב:

    פעם אחת קראתי שאחת הבעיות שהיו לבלאט זה חוסר הניסיון שלו . אין לו את האליפויות של פופ או פיל ג'קסון בשביל ההערכה , אין לו גב ממאמן על מהעבר כמו פט ריילי {וגם לספולסטרה לא היה קרדיט רב בהתחלה מלברון}.
    בלאט בתחילת השנה ניסה להנחיל שיטת התקפה מסויימת , ובשלב מסויים הוא החליט להפסיק לנסות להנחיל אותה {אני כבר לא זוכר למה} , ובנה שיטה הגנתית רצחנית.
    לדעתך {ואם אתה רוצה לשאול את שאר חברי קבוצת הוואטסאפ שלך} , אם בלאט יזכה השנה באליפות , הוא ייקבל מספיק הערכה וכבוד מלברון בשביל להנחיל את השיטה ההתקפית שלו בנוסף לשיטה ההגנתית הרצחנית של הקאבס כבר?
    איך קליבלנד תראה אם השיטה ההגנתית של בלאט תשולב עם השיטה והפילוסופיה ההתקפית שלו?
    והאם נראה שחקנים "נכשלים" כביכול אחרים מגיעים לקאבס בשביל לפרוץ {ע"ע ג'יי אר סמית' , אימאן שומפרט , מת'יו דלבדובה וגם טימופיי מוזוגוב שאני לא זוכר שקיבל הערכה כמו שמגיע לו בתקופתו בדנבר}?

    • movazana הגיב:

      היה מאמן שניסה לשנות שיטה לחלוטין אחרי אליפות זה היה ווסטהד בלייקרס, אם הם ייקחו אליפות, מה שקשה לי מאוד להאמין, הוא צריך לשמור בדיוק על השיטה הקיימת +שדרוגים. ווסטהד בסופו של דבר קיבל בעיטה בתחת למרות האליפות..

  2. עובר אורח הגיב:

    ברמת המאקרו אין הרבה קרדיט שצריך להגיע לבלאט, כי בסה"כ קליבלנד התחמשו בשחקן הכי טוב בליגה וניצחו איתו את ליגה ב' של הNBA.
    ברמת המיקרו אני חושב שיש הרבה דברים שאפשר לתת לו הערכה, על השיפור ביכולות של שחקני המשנה – דלבדובה, תומפסון, מוזגוב היו נו-באדיס לפני העונה הזו ומקסמו את התכונות החזקות שלהם. כנ"ל שאמפארט וסמית שלפחות היו מוכרים כי הם שיחקו (?) בניקס.
    לגבי הגמר – הראש אומר לי שג"ס הרבה יותר טובים. אין מה להשוות את הקצב ורמת הביצוע שאני ראיתי במשחקים שלהם, לעומת אלה של המזרח. 4-0 או 4-1.
    מצד שני, כל הזמן יש לי בראש את גמר 2012, שאליו הגיעה מיאמי אחרי קרטועים במזרח ושחטה את OKC ששלטו במערב. צריך לשים לב לעובדה שקליבלנד מגיעים בשיא הטירוף והכושר. לכן אני מהמר על 4-3 לג"ס.
    אגב, האם בגמר ישבר הרצף המרשים של לברון, שבכל סדרה הוא לוקח לפחות משחק חוץ אחד?

  3. yuvaloz הגיב:

    לא רואה שינוי שיטה בעונה הבאה, גם כי השיטה הנוכחית מצליחה וגם כי לברון אוהב לשחק ככה.

    עובר אורח – לדעתי הם ינצחו לפחות אחד בחוץ כי לגולדן סטייט יש נטייה להיסחף אחרי הקהל ולרדוף אחרי מהלכים מפוצצים. גם היום קרי לקח שלשה לא לעניין (כמה ששלשה של קרי יכולה להיות לא לעניין) ואז גרין ניסה למסור להאלי-הופ לאזלי באמצע הרבע השלישי כשהמשחק עוד היה צמוד כי הייתה תחושה שמהלך אחד גדול יטריף את הקהל ויהרוג את המשחק. יהיה משחק אחד כזה שקליבלנד תעניש אותם כמו שממפיס עשתה את זה, אבל זה לא יספיק לדעתי. הווריורס עמוקים מדי ואיכותיים מדי בשביל שהקאבס באמת ינצחו אותם בסדרה.

  4. Big joe הגיב:

    אני מרגיש שאני חייב לתרום את שני השקלים שלי לדיון הזה,
    המזרח היה של בלאט להפסיד נקודה, גם מייק בראון היה מאמן העונה ולקח את קליבלנד לגמר הנבא, והוא גם עבר קבוצות יותר קשות בדרך, בעיקר הפיסטונס ובלי ביתיות.
    נקודה נוספת לחובתו של בלאט היא ההרגשה שאם הוא ובודנהולצר היו מחליפים קבוצות, קליבלנד עדיין היתה מגיעה לגמר ואילו אטלנטה לא היתה מגיעה להישגים אליהם היא הגיעה.
    בכל מסע הפלייאוף הנוכחי של קליבלנד היה רגע אחד שהם היו בסכנה, משחקים ארבע וחמש מול שיקגו, ואז קרה מה שקורה בדרך כלל, לברון נותן הופעה ג׳ורדנית, זה קרה מול אינדיאנה כשהם בפיגור 2-1 בלי ביתיות וירדו בפיגור למחצית, וזה קרה מול בוסטון בגמר המזרח ב2012, לברון עדיין בלי אליפות בפיגור 3-2 משחק בבוסטון, כולם היו בטוחים שזה המשחק האחרון של השלישייה הגדולה במיאמי ואז לברון נתן את המשחק הכי טוב בקריירה שלו לטעמי, (מאז אני פחות שונא אותו וממש מעריך אותו), 45 נקודות ותבוסה מהדהדת לבוסטון.
    אז בשביל לברון המשחקים הקריטיים מול שיקגו השנה היו עוד יום בינוני במשרד, וגם את זה בלאט כמעט חירבן עם הטיימאאוט שלו….

    וזה גם נורא נחמד שיש מי שחושב שבלאט קידם את דלבדובה ותומפסון, אני מזכיר לכם שדלוונטה ווסט (אבא) ולוו ויליאמס הגיעו לאולסטאר!!! כשהם שיחקו ליד לברון.

    למרות הכל אני בהחלט מעריך את בלאט על ההישג שלו, הוא בהחלט מתאים לנבא אבל אם הוא רוצה להוכיח שהוא מאמן מצויין שיעשה זאת בקבוצה ללא לברון, ולראיה ההישג הדי בינוני העונה של ספולסטרה, והוא עדיין, בעיני לפחות, מאמן יותר טוב מבלאט.

    אני מסכים עם יובל, 4-1 לא צמוד לג״ס, וקליבלנד לא עוברת סיבוב במערב, או לפחות לא מנצחת את גס, ממפיס ,קליפרס, סן אנטוניו, והולכת לסדרות צמודות עם יוסטון ופורטלנד בריאה.

  5. עומר הגיב:

    אני מאוד אוהב את הכתבות שלך. אבל הזלזול שלך במזרח כל כך מוגזם. ושל שאר האנשים. קליבלנד 14-1 על המערב מאז שנרגעו שם העניינים. כולל נצחונות על ג"ס,ס"א,קליפרס, ממפיס. נו באמת… גם אטלנטה וגם שיקאגו עם מאזן טוב מול המערב… הכדורסל במערב אכן בקצב מהיר, כי אין בו הגנות בכלל. 125 נקודות כמעט כל משחק שני, נו באמת זה פלייאוף. בתור אחד שראה מלא משחקים משני הצדדים, קליבלנד עוברת גם עוברת סיבוב בקלילות במערב

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s